Høsten

Endelig er høsten på hell. I dag snødde det litt og det er såå koselig! Jeg savner kameraet mitt når jeg går tur. I går var jeg en tur på i Botanisk hage og det var det såå flott. Jeg har vært der for mange år siden, men ikke siden hagebasillen tok tak. Det var flott å se hvilke planter som er vakre nå. Hagen min ser ut som et krigslandskap. Dette mye pga. plantevernmidler, nysådd gress samt områder med toppdressing. En av favorittene fra Botanisk hage var Bomullslavendel eller Helgensurt. Videre et fantastisk spennende tre; Geiko / Tempeltre. Jeg fikk med meg to frukter som jeg dissikerte og plantet frøene i to Yoghurtbokser.

Pampasen har fått et lite hus bygget av isoporkasser og ser ut til å trives sånn passe under der. Dekket bakken rundt med endel granbar uten at jeg vet om det er nok. Det vil tiden vise.

Kommentarer