HELT Feil!

Ja så har jeg bommet helt på mine frø.
Jeg har plantet diverse sorter i et bedd.
Bakfra er følgende plantet forover i et 4 meter langt bedd.
1. Kjempeverbena
2. Frøstjerne Thalictrum rochebrunianum
3. Sommerlys Guara Lindheimeri
4. Spansk jomfru "African Bride Nigella hispanica
5. Pyntekorg Cosmos bipinnatus
6. Prydgressblanding fra Br.Nelson
7. Flerfarget Brudeslør Gypsophila Elegance


Kjempeverbenaen er omtrent like høy som meg, og blomstret nå så vidt. Prydgresset er helt fantastisk, denne mixen MÅ jeg ha også neste år!
Sommerlys kommer sakte men sikkert og blomstrer ikke helt ennå. Pyntekorgen trodde jeg sto i knopp. De hadde i alle fall fine like blader. Knoppene så litt hvite ut, men tenkte at de kom seg i farge etter hvert. Så blomstrer de hvite knoppene og det er definitivt IKKE pyntekorg. Dette er den Spanske Jomfru. Pyntekorgen er borte. Helt borte! Den spanske jomfruen er virkelig nyyyyydelig. Flere bilder kommer om noen dager! Brudesløret har heller ikke funnet veien til overflaten. Bitte borte den og!
Her ser du den vakre Spansk Jomfru! Støvbærerene har lilla pulver på seg som smitter over på de hvite kronbladene. Ser ut som noen har malt dem også bommet litt. Vakkert er det uansett!

Blitta Cosmos? Her er det bare spanske jomfruer som lystrer rundt i gresset :)

Kommentarer