Botanisk hage

Ja så er det et faktum. Ramme har mer eller mindre tat luven av botanisk hage for meg. Det som pleide å være et magisk møte hver gang, var nå mer som en gammel bekjent. Litt trist,
Jeg fikk iallefall handlet :)
Listen kommer...

Her er noen av bildene fra Botanisk hage:

Denne har jeg aldri sett før: Purpurgyvel - Chamaecytisus purpureus. Jeg som liker gul Gyvel også, dette er noe for meg! Er den vanlig tro? Har aldri sett den i salg.


Allium har jo alltid vært på min Top 10 liste og de hvite har jeg aldri hatt, men vakre er de :)


Joda det er flott på bottan og, litt stramt og uromantisk kanskje... på den annen side.. ganske upompøs. Jeg er ganske uoppfinnsom med Uene mine i dag :)


Hvilken er dette? Er det en Veronica?


Også Ginko dah. Jeg har blogget om denne før og holdt på å kjøpe med meg en fra Ramme. Klarte å la være. Må få laget en form på hagen før jeg handler inn for mye store ting :)


Denne Magnoliaen skal jeg kjøpe... neste år! M. Kobus! Blomstrer senere på sommern enn andre Magnolia og er derfor langt mer herdig.

Kommentarer

Anonym sa…
rart med det, botanisk bærer nok litt preg av at det ikke er en samlende lur tanke der. Mer klatting føler jeg. Men nå har jeg ikke vært på Ramme enda, så jeg kan ikke sammenligne. (og så mistenker jeg at det er litt forskjell i budget også)
Gratulerer med fyllt blodurt forresten :)

Den du lurer på hva er synes jeg ligner på en markblomst jeg kaller kattøye. Det ser ikke ut til å være et offesielt navn akkurat. men en veronika tror jeg nok det er.