Hagedagen

Ja i dag har jeg fått unna masse i kjøkkenhagen!

Jeg har stablet resten av veden og lagt på dekke oppå slik at det ikke blir vått når det regner. Er litt usikker på om dekket er godt nok, men jeg får holde et øye på det.

Så tok jeg opp nest siste runde med poteter. Fikk om ca 4 kilo. Nam nam nam.

Da var potetlandet tomt (resten står i komposthaugen :)
og nå fikk jeg endelig flyttet de svære og flotte lavendelene som jeg fikk av Marianne og Fabian på innflyttingsfesten vår. De har fått hovedrollen i det som nå skal bli urtebeddet. Nå skal jeg ut å flytte over 2 gressløk, 1 kinesisk gressløk, 2 oregano og bladpersillen fra det gamle urtebeddet til det nye. Jeg skal i uken som kommer sette hvitløk i samme beddet. Blir bra håper jeg :)

Sydbøken har også endelig kommet i jorda og nå står spredern og vanner det. Håper det blir bra. Det er fjell ganske rett under, men jeg har laget en diger haug det står i, og håper dette kommer til å funke. Det treet er så vakkert at det MÅ stå et sted der man ferdes. Er for flott til å gjemmes bort.

Ellers har jeg vannet og vannet etter en liten test i går. Det er knusp tørt over det hele. Nå har jeg ingen planter i potter igjen som ikke skal inn for vintern og det håper jeg å vente litt med.

I lysløypa i den nærmeste skogen har de ryddet og jeg tenker å stikke opp der og "låne" litt granbar som lå å slang i grøfta for å legge oppå at tynt lag bjørkeblader oppå følgende planter.
Rosebeddet, Sydbøken, alle 3 eføyene, Rose Emilie og et par småttiser i barnehagen.


Kjøkkenhagen sett litt ovenfra. Nærmest ligger barnehagen der bortimot alle stauder bor for øyeblikket. Så jordbærbedd til venstre, gammelt urtebedd til høyre, foran der to bedd med gulerøtter, tomater og salat, og foran der igjen det gamle potetlandet som nå skal bli urtebeddet :)
Vekstskifte pågår!



Veden er stablet


Her er den gamle potetåkern og det nye urtebeddet. Vekstskifte pågår!

Kommentarer