17. mai


Ja så er plutselig 17. mai over. Bunaden passet greit etter stram matline noen uker. Denne linjen ble lekkert kastet over bord i dag, og jeg har fylt hele magen full av god mat og kaker.

Dagen startet på Langhusbanen kvart på ti, og vi stilte Jacob opp i toget. Deretter sang vi litt, hørte litt taler, også masjerte de unge lovende en runde i nabolaget.

Vi gikk skogen bort til skolen og ventet på dem der.
Der sang vi litt mer, spiste is, pølse og kake og ruslet etter hvert hjemover. Vel hjemme ventet matlaging og kakepynting.
Gjestene kom, etter ett av årets mest spennende togturer. En sånn metallish ballong kortsluttet strømmen og toget ble derfor stående i tunellen mellom Skøyen og Oslo S en time. Det er jo et hyggelig sted å være 17. mai :(

Vi kom til slutt igang med spisingen, og kjørte VM i tapas og kaker. Jeg vant! Forspiste meg iallefall noe veldig!
Av retter var der;
Kjøttboller (Anita og Jan Ove), Marinert Chevre og Olivenbrød (Eirik og Felicitas), Kyllingsalat med deilig dressing (Jan Sølve), Tomatpai og Grillet kylling marinert i Harissa (Pål), Potetsalat med egg, oliven, oster (Manchego, Oskars gull, Jaktost), spekeskinke og Serrano og diverse dressinger og rømme. Nam nam nam . Jacob laget brownies og jeg bløtekake med marsipanlokk. Så det var plenty nok til å mette alle gjester, samt oss resten av uka :)

Påls mor reiste hjem tidlig på kvelden, og resten av gjestene ble sittende til litt senere. Veldig koselig! Oppvaskmaskinen går for 5 gang i dag stakkar. Hun har gjort en flott innsats :)

Alle ville se det flotte nye rosebeddet, og alle ble stående like skuffet tilbake. Alt er jo bare små grønne kvister i jorda, og ikke noe er spennende og lekkert å se på ennå. Om 2 år... da tenker jeg det hjelper :) Tolmodighet er en dyd!

Jeg fikk flott Campanula av Nina. Den står ute på bordet, men skal få flytte inn i rosebeddet etterhvert. :)

Se bilder fra dagen vår her >

Kommentarer