Rosen Thor Heyerdahl



Dette er en rose uten kjent opprinnelse. Rosen er en lav kar. Hos meg så langt rundt 50 cm. Den har svæære blomster, på ett stadie nesten orange inn mot midten, før den går over i dyp rosa. Dette er en rose du ser godt på lang avstand. Den stikker seg litt ut.
Jeg liker det!
Selv om planten er lav er blomstene spesielt store, og ikke minst vakre.
Blomsten er halvfylt uten å bli rotete.

Mulig denne ikke bør stå så tett innpå Evian da de begge har en helt særegen farge. Kanskje flytte den til våren.

Bladene er mørke, blanke, nesten litt gråskjær.

Denne er foreløpig en klar favoritt hos meg så langt i år.


Kommentarer

Janne sa…
Hei, jeg kjøpte meg akkurat denne rosen som jeg nå skal plante ut. Jeg kjøpte 4 stk av den. Har du noen tips om hvor tett jeg bør plante disse rosene?


Hilsen Janne
Lin sa…
Hei Janne og sorry sent svar: Ferie :) Jeg har den 30-50 cm fra andre roser og i forkant av høyere roser da denne jo er en liten rose.
Jeg har jo ikke hatt den ett år engang så jeg tør ikke si hvor mye den legger seg ut.
Du får heller flytte dem om du har plantet dem for tett.
De blomstrer nå i full gang selv i regnet og det er det ikke mange hos meg som gjør nå. Denne er faktisk en av de jeg er mest fornøyd med i år.