Rosebeddet august

Rosebeddet begynner sakte men sikkert å fylles, mye er pitte små stauder som ikke blomstrer før neste år, og de som blomstrer i år er små og nye. Rosene er jo også nye nye, og ikke særlig etablert ennå. Om du klikker på bildene får du se større versjon. Det som også kan være verdt å huske er at det har regnet i snart 4 uker, og disse du ser bilde av under ser ut til å fikse været helt fint.

Disse plantene peaker nå!

Erteblomsten Molly Rilestone


En av mine små favoritter, Veronica Schmidtiana i tredje blomstring i år.



Rosa Queen of Sweeden


Veronica spicta

Jeg trodde denne skulle være hvit, men den er krem med gult senter, nydelig!!
Jardins de Bagatelle


Dahlia kjøpt i England

Geranium Rozanne er kjempefin. Den legger seg skikkelig utover, har store blomster og får ikke stygge blomsterstander etter endt blomstring. Også blomstrer den hele tiden. Denne liker jeg veldig godt!!

Talictrum delavayi Hewitts Double er superfin. Jeg liker blomster som blomstrer i en slags sky ala brudeslør. Disse er nydelige langt unna, og tett på!!!


Erteblomsten Royal blue fra kew Gardens er nydelig. Veldig blå og kraftig og fin!


Talictrum delavayi Illusion, Fiolfrøstjerne heter disse små, jeg har tre forskjellige. Delavayi enkel og dobbel, og en album (hvit)


Jeg har tre forskjellige Stokkroser, disse mørkrosa, noen nesten sorte og noen lys rosa. fiiiine!


Molly Rilestone er de desidert kraftigste av årets erteblomster. De lukter nydelig, også på badet :)


Rosa Schneewittchen


Solhatt! Denne pynter veldig opp syns jeg! Hver blomst er såpass stor at den gjør mye utta seg!


Rosen Bonica 82 sammen med fiolfrøstjerne og Irisblad :)


Michauxia, denne er kjempekul, men den må ha ståhjelp. I alt regnet har den blitt topptung og falt ned. Jeg har fem stykker og de skal få støtte i morgen!

Kommentarer