Vinterpyntesyke Lin

Ja så er jeg igang igjen. I en god stund nå har mye skuret og gått, men nå er jeg tilbake i mitt vanlige pyntesyke jeg.

Jeg har fylt huset med granris, bjørkeris, løker, juleroser, elger og mye annet vinteraktig kos. Det er rett før det spruter igang julepynting og :)
Teller meg ned til første søndag i advent!

Julerosa pakket inn i mose står å hutrer på kjøkkenbordet. Den er surret med sølvtråd. Helleborus Niger


Jeg elsker alt designet til Wik og Walsøe, og da særlig disse med alver på! Jeg har to vaser, en svær og denne lille som jeg nyss fikk av kjærsten. Også har jeg fire kopper vi fikk av mamma og pappa! Jeg kommer nok til å bygge ut etterhvert!

Jeg var nyss på butikken Kvist, og der kjøpte jeg disse søte reinan. :) De henger på kvister i min store Wik og Walsøe vase.

Er ikke denne fin? Dette er tro det eller ei Te. Dette er en bundet blomst av grønn te og sjasminblomster. Noen i kina har sittet å samlet og knytt sammen tusner av teblader og kronblader fra sjasminblomster. Disse kan kjøpes løse i tebutikker, eller i pakker hos Whittard of Chelsea i England. De selger merket Teaposy!:) Kjempe cozy! Man putter en lukket ball i kokende vann, også sakte men sikkert åpner blomsten seg, i det den når full blomst snør det ut litt små kronblader, ser ut som snø... HELT magisk! Teen i seg selv er ikke så magisk, men gosh for et flott syn! Etter teen er drukket holder blomsten seg i vann en ukes tid som pynt som her:

Et lite vindu!

Kommentarer

Nydelig den helleborustullen din! Kjempeide :D

Også et tips, neste gang du er på majorstua så må du stikke innom på tepalasset, om du liker te så finnes det ikke bedre butikker i byen :D
Torill sa…
Seier som Anne, den helleborusen i mose var nydlig. God ide !! Ellers fine bilder og pynt.Ha ei fin tid fram mot advent !
Villrose sa…
Elger? Til pynt? Annet enn det digre elghodet m/gevir jeg 'unnlot' å arve fra en onkel?
Lin sa…
Jeg har kjøpt mosejulerosen fiks ferdig. Jeg laget flere svibler med mose og sølvtråd i fjor, det er superenkelt og veldig fint på små sølvfat.

Elgene er pynteting formet som elger. Blir litt mer vinter enn jul foreløpig!
hihi, juksepave, kjøpe ferdig ;) God helg Lin, og gratulerer med finaleplass :D