Mine nyttårsforsetter


Som seg hør og bør har jeg laget nyttårsforsetter for 2010!

1. Le mer
HOW: Gå på standup, se morsomme filmer, kjøpe standup dvder på play.com og omgåes de fantastisk flotte og morsomme vennene mine!

2. Lage mer mat fra bånn
HOW: Jeg digger å lage mat, men i hverdagen blir det ofte halveis løsninger. Vi fikk flotte nye kokebøker til jul og en særlig myntet på den travle hverdagen. Jeg skal lage minst 5 retter fra kokebok i hverdagen pr. måned.

3. Smake på Rakfisk og Lutefisk (eller Lukefisk som jeg kaller den)
HOW: Jeg er tidligere superkresen, og mangler fortsatt mange retter i mitt reportuar. Disse to har jeg aldri smakt, men i år skal de til livs. Jeg tar gjerne i mot forslag til gode restauranter som er gode på disse to.

4. Gjøre Jacob tryggere og raskere i gangetabellen
HOW: Jacob trives bedre og bedre på skolen, men gangetabellen er fortsatt ikke helt pugget. Her kjenner jeg ikke til så mange teknikke, men tar gjerne i mot forslag!

5. Minst en "skuldrene ned tur" til Shere!
HOW: Spare pittelitt penger hver måned!

2010 skal bli en skikkelig bra år. Bratte bakker tilhører 2009 og er forsert!

Kommentarer

Eirunn sa…
Gyldendal har et godt nettsted som hører til læreverket Multi. Elevene (5. trinn) kan bl.a. øve seg på ganging her:
http://www.gyldendal.no/multi/multi%205/

www.gruble.net har også "gangetrenere"
http://www.gruble.net/matte/

Jentene mine på 9 og 10 har begge tatt "gangesertifikatet" på skolen. Om å gjøre å huske riktige svar på kortest mulig tid. Veldig stas når de endelig satt med diplomet.
Lin sa…
Tusen takk for kjekke lenker Eirunn!!