Mine favoritt iPhone apps

På jobben lager vi nå mobile applikasjoner, blant annet en iPhone app. I den anledning har jeg gått grundig igjennom de jeg liker best. Her får du en kort annmeldelse av de beste!

My favorites:
Nr. 1 Runkeeper

Jeg digger denne. Jeg løper, går lange turer og ikke minst, deilig skiturer. Da er denne appen med meg. Jeg starter den ved bilen, og med et par innstillinger får man en hyggelig men streng dame til å fortelle seg hvor langt og fort man går. Den spiller også min favoritt treningsmusikk. Damen demper forsiktig musikken når hun snakker, og hun snakker så ofte eller skjelden du ønsker. Man kan også sette opp fiffige intervaller der damen selvsagt innformerer deg om hvilken fart og hvor lenge intervallen varer. Du får en finfin oversikt over treningen på Runkeeper sin webside. Se eksempel her>
Jeg er ikke noe glad i å trene, men med denne får jeg litt ekstra å følge med på, og det gjør treningen mye morsommere!!!
Denne appen er kåret til beste iPhone app rund baut, så det er ikke bare NerdeLin som liker den :)

Nr. 2 Vinforum

Denne appen er veldig spennende. Du har sikkert sett at jeg er veldig glad i vin, og jeg har to kilder til ny kompetanse på området. Terje på jobben, og denne appen her. Den har Topplister på Rødvin, Hvitvin og Musserende (alt med bobler) der alle prisklasser er dekket. Vinene vises med VM sine egne nummer, om det er bestillingsutvalg, En proff anmeldelse og brukerannmeldelser. Det er også et godt søk, slik at du også finner viner utenfor topplistene. Det legges også ut artikler om nye viner, om druer og distrikter. Man kan legge til bilder selv, lage egne lister, merke favoritter osv.

Nr. 3 Sleep Cycle

Dette er noe av det mest intelligente jeg har sett på mobil noen gang. Denne appen setter jeg på på kvelden når jeg legger meg. Den ligger under lakenet oppå madrassen med strømkabel i. Den registrerer mine bevegelser og vet dermed om jeg er i dyp søvn eller REM søvn eller noe midt i mellom. Det smarte da er at om jeg sier den skal vekke meg halv syv-ish, så vekker den meg når jeg er mest urolig/i lett søvn, i stede for å vekke meg når jeg er dyyyypt nede i "sove tungt land". Resultatet her er da altså at det føles helt greit å bli vekket samt å stå opp når klokken ringer. Det er mange deilige rolige vekketoner som utmerket kunne passe til en meditasjonstime :)


Nr. 4 Midomi SoundHound

Denne saken bruker jeg endel. Om jeg hører en låt jeg liker, men ikke vet hvem som spiller, så bruker jeg denne appen. Den lytter, lagrer, sender, sjekker og svarer tilbake iløpet av sekunder hvilken låt som spilles. Du kan selvsagt finne sangteksten, kjøpe låta, lytte til låta, se musikkvideoen osv. Alt dette krever selvsagt tilgang til web.
Utrolig smart app!



Nr. 5 Zara
Denne appen viser tilenhver tid hvilke nyheter som er på vei inn i butikkene på Zara!
Intet mer intet mindre :)
Mann, Dame og Barn!



Andre apps jeg synes du bør ha på din iPhone (om du har) er: Facebook, Photoshop Mobile, Echofon (Twitter), BlogPress, LinkedIn, Yr.no, RedLaser, HoldEm (poker uten penger), iMarka, Skiprepper, IKEA, MatPrat og VG TVGuide.

Ja også telefon dah .... :)

Er det noen jeg ikke har, som du vil anbefale så håper jeg å høre fra deg!

Kommentarer

Anonym sa…
Runkeeper er jeg også veldig fornøyd med. Syns det er en flott måte å få en oversikt over aktiviteten på.
Eirik sa…
Vi diskuterte Sleep Cycle i lunsjen her en dag. Veldig kjekt program høres det ut til.

Det vi var litt skeptiske til var strålingen fra mobiltelefonen. Dagens smarttelefoner har jo mange bakgrunnsjobber som sender/mottar data både titt og ofte, så å ligge med telefonen nær kroppen hele natten er kanskje ikke så lurt? Man vet tross alt ikke om mobilstrålingen er skadelig eller ikke.

Vår konklusjon ble at dersom man ikke hadde behov for å motta samtaler/smser om natten burde man sette telefonen i flight mode om man skulle ha den nær kroppen.

Det var forøvig (etter mitt syn) forbausende mange som satt telefonen på lydløst om natten fordi de ikke ville bli forstyrret når de sov. Man dro da aldri ut kontakten på den gamle fasttelefonen om natten?
Lin sa…
Eirik:
Det er en liten bruksanvisning og en test som gir deg forslag dersom du hører disse lydene høyt. Der står det også, slik du foreslår at man kan sette på Flymodus om natten. Jeg hører den aldri når jeg sover... jeg sover :)
Snuffeldyret sa…
På min har jeg;
Alarm clock et must have, kan lage egen spilleliste for vekking.
Yr
Handlelisten også et must for glemske hoder..
1881
iWiki
Fotball pro live
iProhockey
Pro fotball
Google
1password
Vg tv guide
Facebook selvsagt..
Goggle earth
Shazam
iMarka
Blogpress slik at jeg kan blogge fra telefonen
Budstikka
Gilde kokebok
Matprat
Tine Matglede
Dog whistle
iZen lite
AllisJigsaw
Solitaire city
Mahjong
Balloonimals!
Sound chase
Shotgun free(pinlig men sant)
iGun lite
What the font
Emoji icons
Formulas
Calcpad
Multiconvert denne er fin
Stanley level
Altimeter

Puh.
Bruker alle faktisk! Noen mer en andre og noen brukes av ungene..
Skal sjekke ut de du nevner. Alltid spennende med slike tips

Hilsen nerdeAhn
Lin sa…
Snuffeldyret: Tuusen takk, her var det mye å forske i!!!!
Ronja sa…
Nå blir det nye apps på min iphone =D
Lin sa…
Så bra Ronja!
Jeg har ett nytt innlegg med nye favorittapps på vei, så du får titte innom igjen :)
GO sa…
GPS113 er jo også en som er god å ha, men som man forhåpentligvis aldri får bruk for!
Anonym sa…
Sjekk ut appen Alive Text - Group SMS/Email & Templates. Lag SMS grupper og lagre faste meldinger som brukes ofte. Har også egne koder for dynamiske maler/templates.
iPhone Kjøp sa…
Dette er gode apps. Ikke glem angry birds.
Anonym sa…
Der la jeg til noen nye apps også. Takket være bloggen din. Har du prøvd shazam? Jeg har skrevet om det i bloggen min
Lin sa…
Ja Shazam har jeg prøvd! Den var litt treg med en gang den kom ut, så da ble jeg liksom værende ved konkurrenten selv om jeg har forstått at den er kraftig forbedret! :)