Hva gjør kulde og snø med hagen min


Jeg kjenner at jeg er litt nervøs for hvordan hagen har tatt vinteren. Mange av plantene i hagen min er litt på kanten heromkring, og de ble plantet i fjor sommer. Kanskje ikke helt ferdig etablert ennå. Mange av dem har nok tatt dukken.

Jeg hører at diverse planteskoler deler min engstelse.

Ingen av oss får svarene på en god stund ennå. Vi får krysse fingrene!

Om man skal lete etter det positive, så har kulda og frosten hatt en særs god effekt på snegler. Iberiasnegler og andre er ikke noe glad i slike lange tørre kuldeperioder som vi har hatt nå. Måtte de alle ha flyttet til de evige sneglemarker!

Jeg krysser fingrene for våren og håper den blir mild og fin!

Kommentarer

Anne :) sa…
Ja,det blir spennende å se hva som har klart seg. Og spennende og se om snegler og flått ikke har klart seg :)
Tonerose sa…
Ja, du og du... Altfor masse snø!! Men for plantenes del er det jo iallefall bra det har vært såpass snø da, når det har vært så sprengkaldt så har de iallefall godt med beskyttelse rundt seg.. Jeg håper alt i hagen din har overlevd, og i min også! Trist om vi ikke får opplevd alt det nye i herlig blomstring. Men, vi tror vel det beste inntil det motsatte er bevist! :o)

...og jepp - ikke så ille at det ikke er godt for noe - la alle snegler være utryddet! :O)

Håper du har en vidunderlig søndag!