Min nye hagebenk er snaaart ferdig!

Ser du så fin den blir? I ryggen kommer mange slanke staver stående bortover. Du ser hullene der de skal plasseres. Benken ble til sist i Hvit Eik som jeg IKKE har noen erfaringer med, men den skal altså inneha mye av de samme egenskapene som Lerk, men bør angivelig oljes jevnlig.


Jeg ønsker at den ser gammel ut fortest mulig, så beising kommer nok ikke på tale. Den skal også få et slitt grått (gammel teak) aktig utseende i følge de som lager benken.
Det er altså Grantoppen i Vestfold som er benkemakern, og benken er hele 2 meter laang :)

Her skal jeg ligge å sove mellom roser og sommerfugler, i et lass puter og tepper!

Jeg er svært intressert om du har erfaringer med treslaget, eller har andre erfaringer eller synspunkter :)

Kommentarer

Pål sa…
Kjempefin! Gleder meg til å prøve den :-)
Linda sa…
Så fin, deilig med stor lang benk å strekke seg på:) Blir sikkert super fin patina på den:) Klem