Låse døren???


Uff, jeg vet ikke om du har fått det med deg, men nå har selv lille fiiine Langhus blitt rystet av brutalt ran. 3 menn har ranet ei søt 84 år gammel dame og slått i stykker kjeven hennes.
WHAAAAATTT?
Hva i alle dager kan drive voksne menn til å slå gamle mennesker?

Den fine damen er alltid ute å steller og stuller i sin nydelige hage. Alt er nylukt og vakkert bestandig. Nå ligger hun på sykehus, og fordi hun er en aktiv dame som hadde grillavtale senere samme dag, ble hun raskt funnet av ei venninne.

Nå i ettermiddag kom også nyheten om et helt likt ran mot et eldre ektepar i Asker, også de forslått. Også der tre menn som ringte på og spurte etter vann.

Og nå, for en time siden har de endelig pågrepet tre menn på Vinterbro. De har sannelig vært dumme som ikke har byttet bil. Bilfarge, utlandske skilter og merke har jo vært på trykk i avisene i to dager. (rister på hodet)

I gamledager ble disse innbruddene utført av slitne narkomane, sent på natten når alle sov eller var på ferie. Nå blir de utført av spreke, sterke, men åpenbart ikke så smarte østeuropeere, gjerne med dom på seg i hjemlandet.

Så nå må jeg vel lære opp Jacob til å låse døren når han er alene hjemme. Mine foreldre har kodelås på døra, kanskje det kunne være noe? Uff... jeg kjenner at jeg blir skikkelig sint! Det er jo ikke sånn det skal være!!!!
.

Kommentarer

det var da godt de tok de, det hadde jeg ikke fått med meg.

Nå bor vi så midt inni bebyggelsen at jeg ikke tror vi er av de første som er rammet, og jeg er jo ikke en gammel dame heller, men jeg må si at jeg har lagt til meg vane med at jeg snakker med fremmede gjennom kjøkkenvinduet fremfor å åpne inngangsdøren. Det er faktisk mer praktisk også, ettersom jeg som oftest er på kjøkken eller stua (går da gjennom kjøkkenet for å komme til gangdøra). Det er mye enklere å avvise jehovas vitne og innpåslitne selgere om man henger i et vindu. Og om jeg så skulle bli utsatt for noen skumle, så har jeg jo økt trygghet der.
Lin sa…
Jah smart med kjøkkenvindu! Jeg har dobbelvindu som er skikkelig knotete å åpne. Min mann vil dog bytte dem ut, så da skal jeg be om ett som er enkelt å åpne og som man lett kan komunisere via :)

Bra tips!