Sitroner, Provado og Spinnmidd





Yess!! I går høstet jeg min største hjemmelagede sitron så langt! 170g. Den kunne nok henge litt til, men da bladene begynner å falle, er det på tide med årets første stuesprøyting mot Spinnmidd som er særs poppis hos meg.
Jeg er egentlig en "all natural" type jente, men i stua er det jo ikke noe hjelp å få fra innsekter, regn og vind, så her sprøyter jeg med Provado. På sitrustrærne kommer Spinnmidden 2 ganger pr vinter. November og januar. Jeg behandler alle stueplantene så fort det første grønne bladet når gulvet! Om Spinnmidden får herje, kjenner du den raskt på gangen, den etterlater seg tynt spinn på grenene! Selve midden er dog så liten at den er vond å få øye på.




Kommentarer

Britt Åse sa…
Så greit å finne denne posten, Lin! Mitt første sitrontre, som jeg fikk til bursdagen i august, har fått obligatorisk spinnmidd. Jeg lurte på om jeg kunne sprøyte, og det ser jeg her at jeg kan. Først får busken en tur ut i den kjølige skyggen og vinden på terrassen her, og så blir det sprøyting etterpå. Takk for tips!