Å arrangere jul hjemme for første gang

Den søte jenta som pakker opp pakke der er min mamma :) 
Gosh nå er det ikke mange dager igjen...
Vi arrangerer julaften hos oss i år for aller første gang. Vi blir 17 til bords og 3 hunder er også innvitert til festen.
Jeg har drømt om denne muligheten lenge og gleder meg stort, men det er også veldig skummelt, også vet jeg at jeg kommer til å stresse en masse. Og når jeg stresser så kobler hodet ut. Det å finne en sleiv i skuffen blir en stor og tidkrevende oppgave.

Mamma og Pappa skal heldigvis komme dagen før og hjelpe oss litt. Dette har de gjort mange ganger før.

Min fiiine sønn Jacob på 12 år har annsvaret for bordet og har valgt sølv og hvitt som tema for bordet. Så vi har vært å handlet en masse greier på Panduro og skal igang i helgen med å lage serviettringer til tøyserviettene.

Maten blir ribbe med alt vanlig tilbehør, og vi hadde en rehearsal dinner med noen fine venner for noen uker siden. Det var lurt. Vi lærte en masse. Blant annet ble all maten kald fra første runde til andre. Den må jo inn i ovnen eller holdes varm på annet vis. Vi hadde glemt epler og svisker og endel andre småblemmer. Kos var det lel. :)

Jeg har lett litt og funnet en litt koselig artikkel om juleselskaper, les den her >

Denne artikkelen har også noen gode tips >

En bra artikkel om vin til julemat >

Har du noen tips til meg? Noen erfaringer eller feil som jeg kan nyte godt av på den store dagen?
Dette er fra hyttejul på Sjusjøen i fjor!

Kommentarer