Hjelp hvilken spire er dette?

Dette gjelder altså disse to tårnene som kommer opp. Ikke den lille med frøblad som jeg ikke vet hvor kommer fra. 
Jeg fikk 3 store grønne ovale frø av en veldig hyggelig dame i Nevlunghavn. Jeg tror hun plukket dem opp fra jordoverflaten. Hun sa at planten var skjelden, men jeg vet ikke hvor skjelden. 

Dette er nok første gangen jeg sår frø som ikke kommer med frøbladene utslått den første uken. 
Som du ser på det nederste bildet, så har allerede røttene kommet ut av potten.... 
Denne gule potten er en slik liten/medium påskeliljepotte man kjøper sånne små tet a tet påskeliljer i.

Det er sikkert vanskelig å se eksakt hvilken plante dette er særlig før de ekte bladene kommer ut, men fint om noen av dere vet hvilken familie den kan tilhøre?



klikk gjerne på bildene for å gjøre dem store....dog ikke helt i fokus :)

Kommentarer

Villrose sa…
Enfrøbladet - en allium?