Bunny Guinness sin Chelsea hage - The M&G Garden

Jeg har fulgt hagedesigner Bunny Guinness et års tid siden jeg oppdaget henne via "A gardeners question time" på BBC Radio. Hun har deltatt med hage i Chelsea Flower Show flere ganger før med gode resultater, men det er en stund siden.
Hun er svært intressert i kjøkkenhaging, og det vises i denne showhagen!



Jeg setter virkelig pris på at hagen er så utrolig vakker og fargesterk selv med stor majoritet av nyttevekster! Jeg elsker det italienske preget som teracottapottene med sine middhavstrær gir. Det nydelig lille fuglebadet, og ikke minst høyden i hagen. Høyde er tricky synes jeg, men dette er løst på en flott måte!

Hun ble gitt en Silver Guild for hagen, dvs ikke gull :) Synd synes jeg! Jeg synes ikke vinnerhagen var like vakker!



Se Blueprint:


Om designet:


Og om de vakre vakre pottene i hagen


Se full planteliste fra hagen her >
Se 360 og mer video her >

Kommentarer

Linda sa…
Neste år blir det en tur dit, absolutt:):) Så flotte hager, og mye inspirasjon, sukk:)Enig i at det er flott med nyttevekster i hagen, og det er jammen mye flott som kan gjøres med dem også:)
KriKri sa…
Å, for en fin hage! Tenk å ha ett sånt fuglebad da?!
Lin sa…
Sukk.... Det er sååååå fin hage!
Regner med at nettet blir fyllt til randen med bilder fra disse deilige hagene som er sååå innspirerende!