Hager i Barcelona

Jeg reiser til Barcelona til helgen og om jeg får litt ekstra tid, så kanskje jeg rekker innom en litten hage.
Jeg spurte på hagegal.no etter tips om små intime hager i Barcelona og fikk svar fra "Sommartorpet", han er mer enn kjent i Spania ;)


Jeg har ikke testet disse hagene selv, men her er tipsene:

--------------------------------
Hva med å besøke Parque Marti- Codolar (Adresse: Avinguda Cardenal Vidal i Barraquer) En eiendom med opprinnelse i Barcelonas første zoo. Hager med fontener og trær. Flott!

"Parque de Guell" er sellvfølgelig et "must" og vil nok falle i smak for de som ikke er så hagegale også, men er jo ikke like intim: 
http://www.google.no/search?q=parque+de+guell&hl=no&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QinQTazQA8nO-QbXxMXrCQ&ved=0CCsQsAQ&biw=1259&bih=667

Monestir de Pedralbes er en spansk klosterhage: http://www.google.no/search?hl=no&q=Monestir+de+Pedralbes&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&wrapid=tlif130548786810410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1259&bih=667

Parc de la Ciutadella -Adresse: Passeig de Pujades. Parken inneholder en liten innsjø, springvann og Barcelona zoo.

Jardí Botànic de Barcelona Barcelona Botaniske hage.Bygget over en tidligere søppelfylling. I dag inneholder parken et rikholdig utvalg planter fra hele verden, plassert i henhold til regioner. Adresse: Parc de Montjuïc, Doctor Font i Quer, s/n, Barcelona, Spain

Jardins Costa i Llobera Adresse: Carretera Miramar. Bygget langs en åsside som gir vakre omgivelser og flott utsikt. 

Muntanya de Montjuïc - Montjuïc. Gammel. Inneholder mest et utvalg av planter som vokser vilt i regionen, samt formelle beplantninger i stil med slottet, Castell de Montjuic som ligger i parken. 
Dette er bare noen av mange flotte parker i- og rundt Barcelona sentrum, så du bør få en flott ferie! 
------------------------

Tipsene jeg fikk fikk jeg av en "Sommartorpet" med hage i Sverige og i Spania

Kommentarer