Fine fine Norge

Etter å ha tilbragt ei ganske så spesiell uke i Italia var det veldig vondt og kjært å komme hjem til Norge i morges. Å være så langt unna og se hele kaoset i Italienske medier og via smser fra venner og familie har vært grusomt, men også litt godt (å ikke være så nær).
Jeg har jo ikke lest mye nyheter de siste to årene, så bare små smakebiter hjemmefra var nok til å sende meg hodestups i puta.

Både for min og min sønns del, stoppet vi innom Oslo på vei hjem fra flyplassen. Vi handlet ei enslig rose og ruslet rundt i sentrum. Det var roser  o v e r a l t !!
På søppelbøtter, på lyktestolper, flytende i fontener, på alle statuer, liggende i gatene, hengende i busker og trær.
Jeg tror de som deltok i markeringen i går hadde en sterk opplevelse.
Vi fikk vår i dag.

Jeg synes derfor det er så uendelig vakkert å se samholdet og varmen i det ganske land. Fiine Norge! Facebook er fyllt til randen av markeringer og støtteærklæringer, og folk har brått så mye mer til felles!
Vi får sørge for at det varer og varer!

Ved domkirken ligger et enormt blomsterhav



Dette er skikkelig ekkelt. På anders siden av regjeringskvartalet (i Akersgata) var vinduene på VG passagen blåst ut. Det er et godt stykke unna Grubbegata der bilen ble parkert. 



Kommentarer