Nydelig beplantning med kjedelige blomster

I Oslo sentrum er det utrolig mye flotte beplantninger. Særlig rundt slottet er det utrolig flotte varme bedd nå i høst. Jeg har ikke rukket å nyte dem på nært hold, men titter med store øyne når jeg kjører forbi.
Men Børsparken i Oslo går jeg igjennom hver dag. Der har alt vært rødt i hele sommer. Både de stoore rosebeddene med røde roser og beddene på hver side av hovedinngangen som avbildet under.

I våres tittet jeg surt på parkvesnet som plantet teite Begoniaer på hver side av hovedinngangen på Børsen. Noe smått grønt rundt kanten og et lass av grønne Begonias med to tre kjedelige blomster på toppen.
Men hvor feil man kan ta!
To uker senere sto de i full blomst som et knall rødt teppe med blanke blomster og blanke sunne blader, kantet med søte lille hvite Alyssum.
Beddene er mye i skygge, men fortsatt nå i midten av september er beplantningen like flott.... De har vokst seg fra 20 cm til nå snart 40 cm høyde, men er like fullt et vakkert rødt teppe! :)

Neida jeg kommer ikke til å fylle alle mine bedd med Begonia, men jeg nyter dem gjerne på vei til og fra jobb :)
Og kanskje kjøper jeg meg noen alyssum til å fylle hull med foran i beddene mine.

Kommentarer

fint i offentlige bed, men ikke i min hage heller nei. Den blir så voldsom den fargen, og så synes jeg altså at begonia er penest på avstand, sikkert ett etterslep av å ha solgt for mange av de på 80-tallet. hehe, jeg har noen sånne blomster visst.
Merete sa…
Hei:)

Kan jeg få spørre om din erfaring med KLC som nettskole?
Jeg lurer på å starte der selv, men skulle likt å høre hva du syns.

Takk på forhånd:)

Med vennlig hilsen

Merete
Mari Anne sa…
Det er fint at man kan skifte mening i denne bransjen. Jeg liker heller ikke begonia - enda.
Lin sa…
Jeg er enig med dere!! Fint i offentlige bedd, men er foreløpig ikke klar for å ha dem i min hage. I England der man sliter ekstra med snegler er både Begoniaen og Flittig Lise mye brukt. Flittig Lise kalles da, Busy Lizzie.
Morsomt!

Merete:
Send meg en mail på lin@paal.org så kan jeg svare på alt du lurer på! I korte trekk: Kjempefornøyd!!! :)