Lisbeth Salander - Moteinnspirasjon

Stieg Larssons bøker om Mikael Blomkvist og Lisbeth Salander har gått verden rundt, og jeg har sett et par av filmene og likte dem svært godt. Særlig den første Menn som hater kvinner.
Filmene er overhodet ikke koselige eller Linske i det hele tatt, de er grusomme og makabre. Men møtet med Lisbeth var særs interessant synes jeg. Det at hun er så rampete, men samtidig viser hint av sårbarhet vekket min nyskjerrighet. A cigar is not just a cigar som man sier. Folk er ikke alltid slik de utgir seg for å være. Og siden vi blir så godt kjent med henne i film 1, var jeg ikke like bergtatt av film to.

Jeg har ingen spesiell klesstil, jeg skifter HELE tiden, noe som gjør det svært dyrt å være meg. Jeg har en romantisk stil, en dresset jobb stil, en komfortabel soffastil med svære hettegensere og en litt røff svart stil.

Så derfor sperret jeg øynene intressert opp da jeg kom over en artikkel som viser at HM nå kommer med en rampete Lisbeth Salander innspirert kolleksjon! Jeg er spent, og finner kanskje en tøff sort jeans eller sort skinnjakke. Jeg trenger begge deler!
Jeg ser at også bleket sort / charcoal er med i trenden og det passer plaggene bakerst i skapet mitt ypperlig!
Ønsker meg også en litt slankere Dr. Martens ish støvel!
Les artikkelen fra Mail Online her >

Det er forøvrig nye filmer under inspilling. De koselige svenske filmene skal selvsagt Amerikaniseres. Hadde det ikke vært for at Mikael Blomkvist skal spilles av Daniel Craig hadde jeg nok hoppet over, men nå må jeg liksom se den dah! :)
Se omtale her >

Kommentarer