God lavtskummende harryhandel

Rett før jule var vi en handletur til Sverige, nærmere bestemt Töcksfors.
Vi dro innom et Systemnolag og handlet litt champagne og øl.

Fuller's er mest kjent for sin London Pride som er lett å få tak i i Syd England, men jeg synes ikke den er den beste de har, på langt nær.

Sist vi var i England bodde vi vegg i vegg med en Fuller's pub. Jeg fallt pladask for deres Discovery som er en lysgyllen Blonde Ale. Jeg smakte også på et par andre. Og anbefaler dem gjerne. Honey Dew, Seafarer og ESB.

Gleden over gjensynet var derfor stor der jeg raste gjennom Systemet i Sverige! De hadde maasaaaange øl. Både fra Fullers og andre. Jeg fant ikke Discovery, men fant en IPA, ESB og en London Porter!

I min bok er Fullers sine øl store, kraftige og med perfekt mengde karakter slik at de aldri blir brautende, men heller aldri kjedelige.

Jeg er sååå lei pils og kommer nok til å fylle kvota i Sverige hver gang vi er over!

Kommentarer