TV-serie til å fortære - Sherlock

Jeg er ikke så glad i krim, men denne TV-serie-versjonen av Sherlock Holmes har virkelig tatt meg med storm. Jeg fortærte de første to sesongene på 2 døgn (det er altså 3 episoder pr sesong a 1,5 timer)
Gosh så spennende, morsomt og med uventede vendinger på hjørnet. Egentlig akkurat slik jeg liker. Masse fin Londonfilming og BBC som står bak sørger for at det ikke blir for glossy og vakkert.

Plottet er altså hentet fra bøkene om Sherlock Holmes, men fraktet frem til 2012 London. Kjemien mellom Sherlock og Dr. Watson er utrolig smittende, og skuespillerprestasjonene er virkelig gode. Selvsagt vakkert og godt skutt av flinke BBC. Det triste er at nå skal selvsagt amerikanerne lage sin egen versjon av Sherlock i nåtid, og den serien starter opp i våres i USA. De har dessverre fått castet gode stjerner, så det kan nok hende jeg må se alt omigjen!

2 Sesonger er altså spillt inn og nummer 3 er i planlegging!!! :) Jeg MÅ ha mer!

Serien går som du sikkert vet på NRK om dagen og den kan sees på nrk.no noen dager etter episoden er vist på TV. Denne kan man også helt klart kjøpe på play.com eller platekompaniet.no.
Anbefales!


Se trailer her:


Og her en scene fra første episode der Sherlock Holmes og Dr. Watson møtes for sørste gang:


Kommentarer