Rødbetsuppe med feta

Nå er rødbetsesongen på sin høyde. Butikkene har gode harde rødbeter og noen har dem også i sin hage. Jeg har kjøleskapet fullt, og synes det er vanskelig å ikke kjøpe med mer. Dog blir de myke etterhvert. Utenom høysesongen går jeg til innvandrerbutikker og kjøper i stede. De har som regel gode faste året rundt.
Det er 3 ting jeg elsker med rødbeter.
Rødbetuppe, bakte rødbeter med lun chevre og hjemmelaget juice.

Jeg har laget flere forskjellige supper, men denne er min favoritt og da særlig fordi jeg sliper å bake dem først. De skal bare rives. Ja også er det tomater i også, noe som gjør at suppen blir silkemyk, mettende og blank. Nom nom!

Oppskriften er fra en av mine favorittkokker Hugh Fearnley-Whittingstall som deler sine oppskrifter både i sine mange Rivercottage bøker, og også på min favoritt oppskritfsside bbc.co.uk/food

Finn oppsrkiften på Rødbetsuppen her >




Kommentarer