Nedstenging av hagen

Gosh så stas med dagslys i helgene!
Jeg elsker lyset og selv om det bøttet ned, enset jeg det ikke engang før jeg smått om senn måtte innse at jeg var våt til benet.

Jeg fikk plantet hundetann i hjørnebeddet ved trappen
Rensket opp i gamle kjøkkenhagen
Fjernet alt gult på rosenkålene
Satt nye 50 mini narcisser i plenen ved trampolinen (var 50 fra før)
Satt Engelske Bluebells under Fagerkrossveden i Irisbeddet
Tatt opp Rosmarinen og pottet den opp for kjøkkenbenken
Pottet om de unge Agapanthusene
Pottet om noen takløk jeg har fått av mamma
Satt 3 innepotter med narcisser jeg håper kommer seg opp til jul/påske for vinduskarmen
Rensket opp Perlargoniene som skal flytte inn på planterommet neste helg (bor i drivhuset nå)

De liker å ha det trangt disse Agapanthusene, og drangt har de hatt. Fikk 2 cm mer å rutte med på diameteren

Druen er sååå fin! 
Det er en skikkelig drittjobb å sette påskeliljer i plenen. Vi har en slik klipper som klipper superfint og avklippet blir ei matte det er litt tricky å komme igjennom. Men mine kontorlanker synes vannblemmer er passende så da ble det det :)
Håper dette blir superlekkert neste år! Fikk gratis vanning av himmelen så slapp jeg tenke på det!

Det er utrolig deilig å henge i drivhuset og noe sier meg at dette er siste året jeg stenger det ned for vintern. Neste år blir jeg nok å se bannende med bobleplast bak øret på jakt etter isolasjon for varmeovnen min!

Kommentarer

MarJE sa…
Hei,
Du har fått gjort mykje i hagen .....spennande til våren når løkane kjem til syne og gleder med flott blomstring.
Ha ein fin Mandag.
stallnilsen sa…
Så fint det kommer til og bli hos deg til våren, men her trur æ ikke at æ hadde fått noen løker ned i jorden nu, den er jo full av tele.

Hilsen Lisbeth ,)
Lin sa…
MarJe
Håper du har hatt en fiiin dag du og!
:) Takk for koselig kommentar

Stallnilsen:
Da får du finne noen potter og litt jord også lage Løk lasagna :)
Turid sa…
Så flink du er :) Her er det både snø og frost, så sesongen er helt over bortsett fra staudesåinga.
Finfin onsdag til deg.