Besøkshage: Hinton Ampner i Hampshire

Gosh for en knall dag!
Jeg landet på Heathrow klokken ni i morges. Raste til Avis, hentet bilen og rællet ned til Wisley gardens!

Jeg løp noen runder på leten etter litt Mariaønsker, men det var ikke stort jeg fant. Fant litt annet fint både til mamma, Maria og meg selv! Jeg droppet hagen da jeg har sett den på denne tiden 2 ganger før.
I stede satte jeg navigatoren på Hampshire og Hinton Ampner! Gosh for en vakker og søt hage.
Hagen er laget av godsets siste eier Baron Ralph Dutton.

Hagen veksler mellom det stramme med rette linjer, stramt klippede hekker, men er vakkert myket opp med rause beplantinger langs gjerder og stier. Ikke i bedd, men mer som om de har forvillet seg dit.
Det er mange gode focal points i hagen, men best av alt er når du treffer på grensene mot jordene rundt. Der fungerer sauer som focal points. De tar jobben sin meget seriøst og står pent og stille mens folk fotograferer.
Det snødde lett da jeg var der, så det var ikke vanskelig å ta bilder uten lass av turister!

Et nydelig Tea room varmet meg opp midtveis. Og selvsagt er det Exit through the giftshop. Men så er det The National Trust som i dag driver eiendommen så da er det jo greit å støtte!

Her er noen av dagens mange overeksponerte bilder:

































Kommentarer