Hagevandring i nattkjolen

De siste tre dagene har jeg ligget flat i sengen. Jeg tror ikke jeg kan huske at jeg noen gang har vært så syk. Full omgangsyke med en høy feber og veldige muskel og leddsmerter. Vel nok om det. I dag i ført hvit fotsid nattkjole og et stort flatterende jeansforkle listet jeg meg ut i høylys dag for å hente energi. Som mamma anbefalte ble dette en massiv energiinsprøyting! Jeg har litt mange naboer og energien tok slutt etter litt, men her er noen deilige bilder tatt med mobil og nattkjole! 

Min Keiserkrossved i blomst nå!! Sååå søt! 

For fem år siden kjøpte jeg hagens første Magnolia på Ramme Gård! En M. stellata. Den virket sterk og flott, men var helt klart ung. Den fikk skrinn plassering og ble flyttet etter et par år. Jeg var derfor superglad i dag når jeg så at en av knoppene er på vei ut!!! Første gang denne blomstrer her!

Ruteliljene er pultselig også igang! 


Den første Cosmosen i drivhuset blomstrer!


Reddik Fyfasan er oppe og snart høsteklar! Jeg må igjen og igjen si hvor fornøyd jeg er med jordgulv i drivhuset!!! 


Babysalat klar for første klipp! 

Jeg har en favoritt Tagetes og det er de bittesmå gulorange tenuifolia. Jeg har sådd både fra en kjøpt pakke og fra selvhøstede frø. Ingen av dem spirte... Kremt... Vel disse kom opp på drivhusgulvet, så da fikk jeg noen planter alikevel! :) det er sikkert tre ganger så mange igjen, men de kan stå litt til. Disse skal være med til livbåten på hytta! Igjen... Heia jordgulv i drivhuset!! 


Kjempeverbenaene mine er spirte veldig sent i år. Og derfor ligger de laaaangt bak skjema! Flaks at sen vår betyr laaaaaang sommer!!! 

Kommentarer