Frisk og god grønn Iste - Oppskrift

Det er lange varme dager nå, og da jeg ikke lenger drikker alkohol, er det vanskelig å finne sunne alternativer uten lass av sukker og aspartam. Jeg har derfor forsøkt litt forskjellige oppskrifter på Iste og har nå funnet en jeg liker. Jeg bruker grønn te da denne har mindre koffein samt angivelig skal ha slankende egenskaper og store mengder antioksidanter. Kan vel ikke bli stort bedre eller?

Til 1 liter ferdig iste:
Vann
Isbiter
Grønn te
4 ts Søtning (Honning, sukker eller andre) (Jeg bruker 2 ts honning og 1/3 ts stevia)
2 ts sitronsaft
Mynte til pynt


Kok opp 5 dl vann
Ha i 4 poser grønn te med eller uten smak
La det trekke i 3-4 minutter. Ta ut teposene (ikke klem vannet ut av dem) og avkjøl teen i 5 minutter.
Ha i søtning og sitronsaft, rør rundt til søtningen er løst opp.
Hell i 5 dl kaldt vann og sett teen til avkjøling i kjøleskapet.

Ha i isbiter og mynte ved servering.






Kommentarer

Yam! Den så god ut. :)
Lin sa…
Takk! Det var den også!!