Sådd

I dag har priklet ett lass Teucrium ´Puple Tails´. Jeg var sååå lur å så disse i samme potte som Primula. Jeg gjorde det fordi de begge skulle spire kaldt. Og jeg tenkte... fint, da bor dere sammen, kjempelurt.
Du kan antakelig gjette hva som skjedde?
Teucriumen spirte fort og Primulaen sent. Så når jeg skulle lufte Teucriumene uten brødposen litt en dag, så svidde jeg halvparten av Primulaene. Klassisk nybegynnertabbe!  :/

Nå er iallefall Teucriumene satt i egene små potter og pluggbrett og resten av Primulaene står høflig innunder brødposen sin og sturer. Jeg har spirt noen slike primulaer og de kommer så veldig sakte.
Lurer på om det er vanlig... De er jo litt tidlig påan, så kanskje de drøyer å ser ann vær og frost litt.
På planterommet mitt er de nok rimelig trygge, ja sånn bortsett fra sviing under lampene dah.

Ellers har jeg nå fått sådd februar batchen.
Min vanligste tabbe er å så marstingene i februar, det skal jeg ikke i år.
Så tomater, erteblomster og rødbeter som jeg pleier å tjuvstarte skal i år vente.

Dette ble sådd her i dag:
* Sitrongress Fra T&M
* Humle Fra Lost gardens of Heligan
* Bronse fenikkel Fått av gutta på Churchgates Bed & Breakfast
* Tagetes tenuifolia Starfire mix - T&M
* Ammu majus - Kjøpt på Wisley
* Zinna Dahalia Flowered - Fått av mamma fra Spania eller kanariøyene
* Helenium autumnale Sunshine Hybrid - T&M

Kommentarer

Du er virkelig godt i gang!!! På tide å komme seg ut av jobbmodus og inn i frømodus (før helgeryddemodus,og andre modus tar overtaket.....)

Jeg må i alle fall få tak i jord til priklepottene, også en klassisk feil å ikke ha stående klart....

Mye morsomt du har sådd da!!!
Lin sa…
Japp, frømodus ann mass her.
Nå er jeg i gang med tegne kjøkkenhagemodus!

Jah jord til prikling er det mangel på her og!
Inger Marie sa…
Hei Lin:)
Ja..du er igang for fullt:)..jeg har noen til kuldebehandling og det er alt..men til helgen setter jeg igang...gleder meg:)
Så fint du også er Italia-fan..og Monty tilhenger!...og jeg så han er igang med de franske...vi følger meg:))
Lin sa…
Inger Marie:
Jaaa Monty fan. Er faktisk også blitt Nigel fan :)
Jeg gleder meg skikkelig til å ta ut Verbenaene av kjøleskapet snart! Det skal bli morro!