Påskehaging - jordtemperatur, sådd og stolhaging

Noen frøposer er koseligere og morsommere enn andre!
I dag har vært en god dag sånn hagemessig. Jeg har iallefall fått gjort noe. Jeg har også i dag gjort noe jeg ikke har gjort på minst ett år. Jeg har stolhaget! Altså sittet stille i solen i stolen og tittet på ugresset som vokser. Egentlig satt jeg å ventet på Magnoliaknoppene mine, men da de glitret med sin lukkethet, ble det ugress i stede. Måtte plukke litt ugress dah, sånn mens jeg stolhaget!

Jeg fant faktisk en hundetann knopp som jeg trodde var død, det var jo veldig stas! Hundetenner er de beste tenner synes jeg!

Jeg har veldig lyst til å sette mine poteter og starte såing men mitt nye jordtermometer påstår at det bare er 6 grader uansett regn eller sol. Jeg har til og med pustet hardt på det i håp om å få den opp nærmere 10 uten hell... Må altså vente litt til.

Her er det jeg har sådd inne i dag:

Sea Spring Seeds - Seaspringseeds.co.uk
* Sukkerert med rosa blomster - Carouby de Maussane (Pisum sativum)
* Rosa Grønnkål - Brassica oleracea Acephala Group - Scarlet Kale

Thompson and Morgan
* Bondebønne - Vicia faba "Bunyards Exhibition"
* Cosmos "Gazebo Mixed"
* Erteblomst Purple pimpernel

Sutton - James Wong
* Asparges ert - Lotus tetragonolobus

The walled garden - pennardplants.com
* Tysk kamille for tekoking - Matricaria recutita - Earth apple
* Bronse fenikkel - Foeniculum vulgare nigra

Cosmos Gazebo mix

Kommentarer

Maria sa…
Herlig påskestoldag, høres det ut som. Det tok seg virkelig opp i dag da vinden forsvant. Det må da bli 10 jordgrader fort, nå som det er meldt opp mot 15 luftgrader...

Lykke til med såing av superfrøene! Tenk at jeg kunne avvise dem med at jeg har de frøene jeg trenger - frøposene er jo god nok grunn i seg selv...
Fortsatt god havepåske!
Lin sa…
Jah skulle jo håpe denne jordtempen kommer seg. Er sju nå...
Håper å ha sådag i morgen jeg. Skal prøve å dekke litt til i dag i områdene der feks potetene skal i...

Good hagepåske til deg og Maria. Fortsatt halvannet døgn igjen! ;)