Hvis biene fikk velge blomster i din hage, hvilke ville de ha da?


Jeg så nyss et 2 timers program om Dronningen av England sin vakre hage. Hun holder bier og er meget stolt av sin honning som hun gjerne gir bort i gave ved statsbesøk.

Jeg ble veldig overrasket over at man faktisk kan lese bienes språk. De instruerer hverandre hvor de beste nektar-områdene er.

Og selv om man kanskje skulle ønske at de stoooore ohhh så vakre staudebeddene lastet med millioner av saftige blomsterhoder som var bienes favoritt så var det jo ikke det. Se det lille klippet under:

Kommentarer

Bille sa…
Så flott snutt, takk for at du delte! :) Nå føler jeg trang til en "waggle dance"!

Det er nok ingen bier som tipser hverandre om hvor de finner Skyggebalkongen, men i feriehagen summer det masse. På georginene er det alltid fest, men de blomstrer jo så lenge. Det er nok flest humler der. I fjor var det spesielt mye bie-trafikk på en Frittalaria som var ny av året.
Lin sa…
Åhhh det er sååå stas med bier altså!
Teit du ikke har det på balkongen...
Hadde jeg vært bie hadde jeg nok ikke hengt noe særlig i Oslo sentrum...