Fuglene kommer

Endelig begynner iherdig foring å gi resultater. Jeg har nå flere besøk uten at jeg vet hvilke fugler det er.
Jeg nummererer bildene så håper jeg å få litt ID-hjelp :)
De fleste bildene har min far tatt med mitt kamera og hans linse.

Bilde 1
Her ser dere min lokkemat. Det er selvsagt peanøtter og solsikkekjærner som er favoritten. Kjøpt på Felleskjøpet for ca 120,-


Bilde 2
Denne spetten elsker lysstolper. Og nei, jeg har ikke telelinse :)


Bilde 3
To sultne meiser, dette er kjøttmeis sant?


Bilde 4
Meisen TurboLars


Bilde 5
Men denne da? Hva er dette for en kar?

Kommentarer

Berit sa…
2: Dette mener jeg er flaggspett.
3: dHer har du både blåmeis (med blå hette) og kjøttmeis (svart hette)
5: Spettmeis.

Fine bilder!
Den første er en flaggspett, ja. Forøvrig av typen "hunnkjønn" siden den mangler en rød flekk i nakken.
Mari Anne sa…
Knallkult bilde av meis i farta! Jeg har ikke helt tålmodighet til å sitte med kamera og vente på dem. Da er det noe annet med blomstermotiv, de står i alle fall stille.
Den første er garantert en flaggspetthunne. Det finnes en par som ligner, men det er lite sansynlig at det er noe annet enn flaggspett (jeg har jo daglig slike i hagen)

Bilde to, til høyre har du en kjøttmeis, til venstre en blåmeis.

bilde tre/Turbolars, praktfult bilde av en blåmeis

Bilde fire, dette er en torpedomeis, eller zorromeis. Pirkete mennesker kaller det en spettmeis ;)

Flotte fugler, flotte bilder! Hint-hint konkurranse ;)
denne er en fin plass å starte for å prøve å gjenkjenne fuglene i hagen: http://www.miljolare.no/aktiviteter/land/natur/ln9/arter.php

hehe, og sorry, jeg ble så ivrig med å svare at jeg ikke la merke til at berit forlengst hadde svart.. ;)
Så fine bilder! Skulle så gjerne fått til noen fine fuglebilder, men har som regel med meg hunden når jeg er ute. Den er også interessert i fugler, men på en litt annen måte enn meg;))
Ha en fin kveld!
Hilsen Tove
Heisan! Flotte fuglebilder! Skulle gjerne fått til noen fine fugle-fotos jeg også, men har som regel hunden med når jeg er ute, og hun er interessert i fugler på en litt annen måte enn meg;))
Ha en fin kveld!
Hilsen Tove
Soleien sa…
Jeg har dessverre ingen anelse hvilke fugler du har i hagen, men ser at Berit har ekspertisen:) Imidlertid lurer jeg om den fòrsaken fra evasolo funker greit?
Lin sa…
Eva Soloen funker kjempefint. Fuglene ser ut til å føle seg trygge inni der samtidig som de kan se etter konkurrenter gjennom taket :)
Det regner ikke inn, og er kun plass for 1 fugl i slengen. De er aldri to inni der.
Har planer om å ønske meg 2 til til jul :)

Tusen takk for masse hjelp!
nå først la jeg merke til fuglemateren, hm. Dette må undersøkes, den så sånn nogenlunde skjæresikker ut ;)
Lin sa…
Den er nok relativt skjæresikker så lenge ingen kvister henger i nærigheten av inngangen. Kvister bruker skjærene som stige inn :)

Der min henger nå har vi ikke noe skjæreproblem. Der den hang i den forrige hagen, midt inni en syrin hadde vi endel skjærer.
Lin sa…
Også kom rådyra våre i fjor vinter og hadde lyst på fuglemat, de kom desverre til å knuse Eva Solo bollen. Var en ulykke altså... de ble superredde og bykset inn i skogen og kom ikke tilbake på evigheter. Så nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul :)