Hagedag

I dag har jeg vært ute i hagen i hele dagen. Såååå deilig. Skulle virkelig ønske jeg fikk til dette oftere.
Jeg har kantet nesten alle beddene i kjøkkenhagen, grillet ute, montert minidrivhus, plukket Bilbobais og grillet.

Kantene i kjøkkenhagen skal gjøre beddene reiste slik at jeg får plass til mer jord og dybde i hvert bedd. Målet var å få til dette i fjor, men det ble borte. Jeg mangler nå plank til ett og et halvt bedd. De andre er klare.
Ila sommern skal jeg gruse gangene med sånn koselig brun rund grus, elvestein eller noe sånt heter det.
Jeg har kjøpt vanlig ubehandlet plank, mot alle velmenendes råd. Selv mannen på trelasten ristet oppgitt på hodet. Men hva kan jeg vel gjøre? Jeg går lang vei for å holde kjøkkenhagen økologisk og giftfri, og da gidder jeg ikke tilføre impregnert tre. No can do! Da får det heller råtne også lager jeg nytt om et par år.

Jeg har vært å handlet på Biltema. Hanskene kostet 59,- og er kjempemyke med et slags skinn inni


De holder sikkert ikke superlenge, men de var kjempegode å ha på. Brukte dem hele snekkerdagen og glemte helt at jeg hadde dem på!


På Biltema kjøpte jeg også dette søte minidrivhuset. Kaldbenk/skap er kanskje riktigere navn. Kostet 179,- De som har flyttet inn er staudepotter som ble sådd i vinter og har stått ute hele vintern. Etter noen timer begynte det å dugge forsiktig på vinduene. Burde sikkert åpne og lufte litt innimellom.


Rosebeddet begynner å fylles opp. Valmuenes grønt er på plass. 50 påskeliljer er på vei igjennom, peonen har skudd, snøklokkene blomstrer på tredje uka, scillaene kommer blått opp i og utenfor. Rosene har masse skudd. Sååå kos!


Fiiine snøklokker!


Kjøkkenhagen er snart ferdig. Skal jo fylle med jord helt til kanten, og gangene imellom får grus. Ikke noe luking eller gressklipping i de smale gangene der :)


Jacob spiser pølser ut i sola på terassen. Grilling er kjempestas!


Denne karen var superstor, kanskje 3 cm lang. Den satt sløv i sola hele dagen og foretrakk ikke en mine.

Kommentarer

Smilla sa…
åååååå! nå begynner det! gleder meg til å følge bloggen og hagen din hele våren! god påske!! :)