En goood leskende drikk i varmen? Tinto de Verano


Tinto de Verano begynner brått å bli min favorittdrikk denne sommern. Vi hadde en spansk aften for noen uker tilbake for å planlegge årets Spaniatur med Marianne og Fabs. Jeg hadde lyst på Sangria og pål svarte med denne i stede. Mye bedre, mindre alkohol og lettere å lage.

Jeg har store planer i sommerferien med denne!
Passer også for dem som ikke er så glad i rødvin, da den merkelig nok ikke smaker som rødvin :)

Oppskrift
(For 6 personer)
0,5 liter rødvin
0,5 liter farris iblandet sitronbrus (prøv deg frem)
1 dæsj rød martini etter smak (kan sløyfes)
1 sitron i skiver
isbiter

Bland væsken i en mugge, og ha i isbiter og sitronskiver til slutt.
Ikke vanskelig å huske heller, en del av hver + sitronskiver og is.

Dersom du skal lage denne i Spania, skal du bruke Gaseosa i stede for farris iblandet sitronbrus.

Drikken er jo svak på alkohol og kan derfor drikkes i større kvanta enn vin. Lag derfor masse! :)

Kommentarer

Villrose sa…
Hmmmm-mmm! Denne høres jo direkte god ut :-)

Brukte å være glad i sangria, men det er (hm) en god stund siden.
krepsemor sa…
Den hørtes deilig forfriskende ut! Jeg tror jammen jeg skal prøve den en gang! Selv er jeg veldig glad i rødvin også da! Ha en fin kveld!