Gave til meg selv kanskje?

Ja så har jeg kommet frem til at jeg kanskje skulle kjøpe en bursdagsgave til meg selv. Jeg har den siste tiden lett etter en god parfyme. Det jeg aller helst vil ha, er en lett sommerlig frisk parfyme som sitter hele dagen.

Jeg durer derfor inn i Oslos parfymerier og legger frem mine krav, og alle ler av meg. "Nei du ... det går ikke. Du må ha krydder for at den skal sitte hele dagen".
Marc Jacobs perfumeHmmm, ja det forklarer jo hvorfor ikke mine favoritter (Marc Jacobs Splash Rain + Lovely) sitter særlig lenge. Ikke noe krydder der. De har forlatt meg innen jeg kommer ut døren hjemme.

Jeg hadde nesten gitt opp håpet, og tenkt å igjen gå for Marc Jacobs hovedduft som jeg alltid får kommentarer for, da jeg plutselig kom over en fin en:

Kate by Kate Moss.
Den er skikkelig sur og PY når du tar den på, også går det et minutts tid, også kommer den sakte men sikkert. Etter ca 20 minutter, sitter den duften du faktisk har resten av dagen. De som har greie på det sier: Parfymen har en frisk og lett toppnote og hjertenote, men at den senere utvikler en dypere og “tyngre” bunnote.
Skal visst nok dufte av: Liljekonvall, magnolia, roser, forglemmeiei, appelsinblomst, rosa pepperkorn og peon.

Jeg fant denne på Vita (henger endel der når jeg venter på toget :)
Så da var prisen også overkommelig. Jeg har også prøvd den noen dager og den sitter faktisk på meg leeenge utover dagen. I går fikk jeg kommentar på den _etter_ hard og fuktig trening.
Tror nok denne blir med i hjem i vesken i dag!

Og flaks var det, for nå har jeg snart slitt ut de ansatte i byens parfymerier.
Jada jeg vet at kjendisparfymer er litt "enkelt", men det blåser jeg i! :)

Kommentarer

Alt godt sa…
Dette har faktisk fått skryt blant parfymeekspertane eg har snakka med. Ei på ein internasjonalt parfymeforum eg frekventerer kallar denne "my embarrassing new love"! :D
Lin sa…
Alt godt: så bra!! Den sitter ikke så godt som jeg trodde, men siden min bare er 30ml bor den nå i veska!