Rosen Evian Forever



Rosen Evian Forever har nå blomstret lenge hos meg. Hun var en av de første fem som blomstret, selv om jeg ikke har eksakt dato. Blomstene står i over ei uke, selv når det er så varmt som nå. Dette er en markdekker/patio rose.
Jeg har kjøpt den hos RoseExperten i Råde.

Den er knapt 30 cm høy foreløpig, men har sikkert hatt 20 blomster allerede. Har foreløpig veldig lite problemer med lus, i motsetning til nesten alle de andre rosene i beddet.

Blomstene har en veldig spesiell grålilla farge, med en tynn rosa kant. Knoppene er mer rosa enn lilla. Blomstene er ikke spesielt vakre, men siden det alltid er masse blomster på den, tror jeg nok denne popper inn på Topp 5 lista så langt.

Bladene er mørke, halvblanke.





Kommentarer

heisann, det var rosa si det! Den likte jeg godt, nydelig fargespill og flott form.