Dugnadshelgen

Nok en dugnadshelg er gjennomført. Og for et fantastisk vær. Siden dette også er en hagedagbok følger endel fakta og bilder som ikke er så spennende, men viktig for meg å huske :)


Åhhhh så søte snøklokker står fortsatt på tredje uken!


Blå krokus står i gresset på kjøkkenvindusiden, denne må flyttes inn i beddet så fort blomstring er over.


Gul krokus i rosebeddet. Dette beddet våkner opp nå og i dag fant jeg endelig Jefferson Dubia.


Jeg plukket søppel på stien i dag, og der fant jeg denne ååååhhh sååå søte Hestehoven!


Som seg hør og bør rundes helgen av med en god rødvin. Denne smakte litt mye eple etter min smak, og var ikke så kraftig som jeg håpet. Skal du først opp i 200,- klassen, så forventer man kanskje noe mer....



Ingenting slår deilig grillet mat i solen!


Når far sår plenfrø bør man rulle såbeddet med Audi lettmetallfelger! Nå gjennstår det å se resultatet! Alle hjerter gleder seg når patriarken jobber i hagen :)


Nærmeste nabo har sprengt ut for å bygge, og her ser man kanskje hvorfor det ikke gror racerfort hos meg. Her er det lite jord og mye stein. Dette er altså et bilde tatt 6 meter fra et av mine rosebedd...


Følgende ble sådd i helgen:
Villa Sport plenfrø
Ringblomst Morgenfrue Calendula officinalis i urtebedd.
Valmue "Falling in Love" Papaver rhoeas 3 steder i rosebeddet, i hver ende og midt på.
Fyllt rosa valmue mellom oss og stien

Har satt opp minidrivhuset og flyttet dit staudesådd, huske å vanne hver dag.

Kommentarer

Eirik sa…
Kreativ valse! For større arealer tror jeg allikevel jeg ville leid en på et hagesenter ;-)
Lin sa…
Eirik:
hehe ja du har nok rett der! :)