Hageredskap klar for våronna


Så har jeg nå da endelig gått igjennom redskapskassen min.

Jeg har vasket alt (med klut. Leste at treverk ikke skulle bløtlegges) inkl selve kassen.
Slipt kniver og sakser
Vasket sakser og sekatører (de med rust er vasket med Swint/stålull)
Oljet alle bevegelige metalldeler med sykkelolje (det var det jeg hadde :)
Oljet alt ulakkert treverk med teakolje (det var det jeg hadde :)

Så nå er jeg dønn klar for resten av våronna!

Denne funker som ei kule både på sykkelen og på hagesaksene mine!

En saks før swint/stålull



En saks etter swint



Spade, greip og kantskjærer er oljet



Fiine nyttige sydvesten min er viktig verktøy i enhver norsk hage!



Kjøkkenhagen til pers! Hevet et lass av gamle jordbærplanter. Nå er det kun noen små stiklinger igjen!



Kommentarer

Unknown sa…
Så flink du er! Dette burde virkelig jeg lære av og gjøre det samme ja.
Linda sa…
Så flink du er:) Jeg har alltid skikkelig dårlig samvittighet når det kommer til redskaper. Men så synes jeg samtidig at redskapene i seg selv er jo vakre i hagen. Ser du har Joseph Bentley, de ønsker jeg meg og. Synes de er så vakre:)

De har grønnsakshagen i kasser, lurt. Jeg skal lage grønnsakshage og lurer litt på hvordan:)Så er i tenkeboksen for tiden:)Klem