Flette en egen plantestøtte


Jeg synes denne artikkelen var veldig god, og en god påminnelse nå som Dahliaene skyter i været.
De holder seg oppreist forbausende lenge, men så stuuuper de i bakken så fort de vakre blomstene titter frem. Hvert år (jeg behandler dem som ettårig da jeg ikke får til å overvintre dem tørt nok) kjøper jeg en lavere sort og håper de holder seg på bena. I år skal jeg nok prøve meg på et slikt hjemmelaget plantebur i bjørk. De er vakre og synes jeg!

Om du har erfaringer og eller bilder på lignende hjemmelagede stativ uten metall/plast er jeg særs intressert! :)

Kommentarer

Trine sa…
Jeg har tenkt på noe lignende selv. Både Pioner og Georginer trenger hjelp for å holde seg oppreiste her og en slik kvistball er jo vesentlig mer morsom enn stygge metallbøyler. Jeg tenkte å lage noen av passe tykke "pisker" av rogn, bøk og hva som ellers måtte vokse i skogen rundt her. Må bare få tiden til å strekke til først.