Deilige dager i Hellas!!

Gosh så forelsket jeg er i Hellas, grekere og Magdas!!!! Det er nok bare thaier som er blider og mer serviceinnstilte enn grekere. Vi møter bare smil og ekstremt hyggelig service over alt!

Vannet er utrolig blått og akkurat passe varmt/kaldt!! Bunnen er hvit nydelig sand. Vi har ikke sett noen maneter eller andre "udyr" 11 åringer misliker på sin snorkling. Strendene er rene og ryddige. Her finnes kilometer lange, eller små intime bukter du har nesten for deg selv.

Maten er billig, slik at det å spise hjemme i villaen vår er uaktuelt. Restaurantene disker opp barnemenyer de ikke har, og som gutta sluker med stor apetitt.

Hvorfor reise noe annet sted??

I går øyhoppet vi litt. Vi var innom Paxos og lille Antipaxos. På den siste besøkte vi lagunen der mye av filmen "Den blå lagunen" er spillt inn. Nyyyydelig sted!

Vi badet og snorklet fra båten!! jacob var superflink!!! Etter 20 minutter livredd på toppen av stigen, klatret han til sist ned og snorklet og koste seg på 7 meters dyp uten vest. Vi presset ikke, bare tilbød hjelp innimellom og sa at det var greit å snu underveis, og holdt oss ved stigen. Jeg trodde virkelig ikke han skulle tørre, men nok en gang vant han. Han fikk skikkelig kick av det, og lurte på om jeg trodde han ville tørre å hoppe fra brygga på hytta. Jeg er verdens mest stolte mor nå kan du tenke :)

Her kommer noen flere bilder. Jeg lar ofte speilrefleksen ligge hjemme, og i all fukten og varmen her, krangler duggen litt på iphonekameraet mitt.

Siden jeg er A-menneske tar jeg en halvsøt Frappè med melk og en nypresset appelsinjuice i hagen på Magdas, mens jeg venter på resten av gjengen!




Når de kommer er det frokost!!




Jacob snorkler på stranda!!




En tidlig morgen spottet jeg denne grekeren ute å fisket. Han skrøt hemningsløst og ville gjerne vise fangst og teknikk :)




Fabian og Jacob satt i bauenpå båten og speidet etter delfiner og øyer!




Små koselige byer på Paxos!




Vi stoppet og badet i lille Lakka!




Vi så og var inne i flere grotter. De ser små ut, men store ferger kjører helt inn. I denne grotten oppholdt en suksessrik ubåt seg under 2. Verdenskrig. Den skjøt angivelig ned mange av fiendens lasteskip.



Nå er det frokost og strand som venter!!!

Kommentarer