Fredagens vintips - en skikkelig rødvin!

TreRose Vino Nobile di Montepulciano



Jeg er langt fra noen vinkjenner og mye av det jeg kjøper er etter anbefalinger fra kjennere. Jeg fortærer tips fra vinapper, anmeldelser i aviser, kollegaer og ansatte på vinmonopolet. Maser og graver etter godbiter. Jeg tror de ansatte på polet på Oslo S er rimelig lei av meg. :)
Jeg arrangerer vinlotteri hver fredag på jobben og er der hver uke.

Dagens anbefaling kommer fra ei venninnes sin svoger som jobber på polet. Den koster rett under 100 og er nyyydelig!!

Når man heller den i glasset merker man en stram fyldig duft som jeg nok ikke er helt dus med, uten at jeg klarer å identifisere lukten.
Når man få den i munnen fyller den helt, er søt, fyldig og saftig. Ettersmaken styrer raskt hånden tilbake til glasset og er middels lang.
Vinen passer fint til middels lett mat som pizza, pasta og kyllingretter. Italiensk vin til italiensk mat lilsom!!

Kommentarer