Restaurantanbefaling: Nighthawk Diner - Oslo


Jada jeg vet den har fått mye dårlige kritikker. Jeg er dog sterkt uenig! Etter å forrige lørdag ha spist en bedre lunsj der, er jeg formelig hektet.
Utrolig flott interiør! Som å reise 50 år tilbake i tid og over den store dammen. En skikkelig diner slik man ser i gamle filmer. Selv de søte servitrisene hadde flotte tidsriktige kjoler.



Vi bestilte en knall Milkshake, både jordbær og sjokolade ble nøye testet. Bedre enn selv McDonalds :)

Så gikk vi alle tre igang med hver vår burger. Alle tre var superfornøyd. Jacob fikk en rimelig plain en med masse deilig ost, og Pål og jeg en hot en med masse biff og BBQ smak. Delish!



Køen var lang, men bordet kom fort, bilde servitriser, maten kom fort og var nydelig!
En rett og slett nydelig lunsj!
Anbefales!

Nighthawk Diner
Seilduksgata 15 A
0553 Oslo

23223332
Åpent fra 07-24

Det øverste bildet i denne posten har jeg lånt fra en annen bloggers anmeldelse >

------

Tim Wendelboe


Som seg hør og bør når man er på Løkka, gikk vi på kaffebar. Pål hadde hørt om, og i lenger tid hatt lyst til å gå på/til Tim Wendelboe (en godt premiert barista) for å smake en skikkelig espresso. Pål er jo hobbybarista, og synes slikt er veldig stas. Jeg er ikke så mye hobbybarista, men liker en god kaffe.

Vi kuttet til beinet og hoppet over mettende melkedrikker, og tok en plain espresso med litt sukker. Den var utrolig kraftig. Jeg prøvde den først uten sukker, og det ble for voldsomt for meg. Jeg sukret to ganger, og da ble den supergod.

Servicen var det ikke noe å si på, selv om baristaen ikke sa ett ord mens vi var der. Det er 2 bord og 6 stoler i lokalet, så ikke noe sted man blir sittende.


Tea Lounge
Som om ikke magen var stapp etter 1 Milkshake, 1 burger, 1 espresso, lakris på kino og 2 kokosboller fra kokosbollefabrikken, så klarte jeg ikke å la være å poppe innom Tea Lounge på vei hjem. Jeg har aldri vært der før og var veldig spent.
Etter å oppmerksomt lytte til de 2 ansatte bak baren som diskutere ei som senere skulle komme på jobb, i minst 5 minutter klarte jeg å tiltrekke meg oppmerksomhet (allerede her var jeg utrolig irritert). Jeg fant en meny og spurte om den Roibosh - Chai - drikken inneholdt sort te. Jeg fikk tilslengt et svar, at joda det gjorde den.
Om jeg først skulle på svart te, ville jeg gå for noe annet og bladde videre i den omfattende menyen. MYE forskjellig å velge i.
Jeg fant en Assamdrikk (Assam er min favorittte) og bestilte den. De ansatte var fortsatt i full sving med å snakke dritt om andre, og kelneren klarte å servere meg en Roibosh Chai. :(
Det skal vel sies at den var utrolig god.


DOG... jeg er veldig glad i service og ønsker ikke å støtte slike steder som dette. Jeg drar ikke tilbake dit! Anbefaler den ikke!
Alt i alt var denne fiiiine søndagen forrige helg en av de beste jeg har hatt på lenge. Det er fiint å være litt turist på Løkka i Oslo.


Kommentarer

Marius sa…
Må bare si at Tea Lounge er Jan Sølve og undertegnedes stammsted på Løkka. Så ofte som vi er ute betyr det at vi har vært der minst to ganger siste året... Det skal også sies at vi aldri har bestilt te der, men pils serverer de raskt og elegant på de tidene av døgnet som vi pleier å henge der :-)
Det er artig med steder som tør å ta den helt ut. Gjennomført interiør og meny gjør det lille ekstra. Har ikke vært på Nighthawk, men stikker gjerne innom der en gang i fremtiden (om de holder åpent lenge nok til at jeg blir frisk da, hihi)
Lin sa…
Marius: Enjoy!

Anne: Håper du kommer deg dit snart!! Er såå stas altså! God bedring!