Deilig kyllingquesedilla

I går kveld bestilte min sønnn Quesedilla til middag. Jeg synes det var en glitrende ide, særlig ettersom han alltid ellers bestiller innbakte pølser.

Da det var litt sent å begynne å tine kylling, gikk jeg litt skeptisk til en pakke med kyllingkjøttdeig. Tenkte at det nok ble tørt og kjedelig, men det gjorde det ikke, jeg synes nesten dette var bedre enn med kyllingbryst som jeg pleier å bruke! Nam nam! :)

Kyllingquesedilla til 3 personer
400g Kyllingkjøttdeig
Seasoning Mix
1 dl vann
6 middels store Hvetetortilla
Jarlsberg eller annen ost
1/2 rødløk

Brun kyllingkjøttdeigen og ha i Seasoningmix og vann som til vanlig taco. Legg en tortilla på papirkledd stekeplate. Legg et tynt lag ost, kyllingkjøttdeigen, litt rødløk også et litt tykke lag ost. Legg så en tortilla på toppen. Stekes i 6-8 minutter på 230 grader.

Jeg bruker å skjære den opp med en pizzarulle slik at alle får et stykke hver.
Lag gjerne en ekstra, da den er god kald til lunsj dagen etter :)

Forslag til tilbehør
Salat
Rømme
Salsa
Guacamole

Kommentarer