En nydelig vin - Heinrich Alpha



På hyttetur forrige helg hadde jeg med meg denne nydelige rødvinen. Jeg har Østerike som vinland i år, og har forsøkt å smake meg litt klokere på dette lille fine vinlandet.
Etter en stor skandale i 1985, der det ble påvist juksing i søtningsprosessene i endel østeriske vinproduksjoner, falt salget av østerisk vin stort. Nye og strenge regler for vinproduksjon ble etablert, og dette har endt med at vinene fra Østerike har fått et kvalitetshopp av dimensjoner. I tillegg er vinmonopolet flinke til å ta inn viner, så min erfaring er at man ikke kan gå galt med en østerisk vin her i Norge :)

Denne HEINRICH ALPHA er utrolig saftig og fruktig. Den egner seg til lette okseretter eller litt tyngre svin/pasta retter. Funker også til lam. Den er også veldig god til peis og kortspill :)
Den er så lett at de aller fleste liker den, men så fyldig at de kresne smatter fornøyd! :)

Den koster rett under 150,-
Se den hos vinmonopolet her >

.

Kommentarer