London Guide og notater - Covent Garden

I forbindelse med at en kompis ba meg om litt Londontips, samlet jeg sammen litt adresser og tips i London.
For egendel trenger jeg å ta vare på dette til neste tur, så da deler jeg det med meg og dere her:

Da jeg er lei turistjaget i Regent- og Oxford street ender jeg ofte opp i Covent Garden når jeg er i London. Der har de alt jeg trenger. High Street Fashion -butikker, Apple store, Jamies Italian, litt sære designer sjapper, tebutikker, cafeer og selvsagt et deilig marked :)


Jamie's Italian, Covent Garden
Garantert god mat til rimelig penge, knall burger om du har med sånne folk. Også veldig bra barnemeny, Jacob ble helfrelst, og han er Kresen!
Mye bra fugl, gryter og pastating. Alt italiensk.
Brunt og røfft, ikke fanzy!

ADDRESS
Unit 33, 10 -12 Upper St Martin's Lane
London
WC2H 9EF

Tel: 0203 326 6390
Fax: 0203 2857617

OPENING TIMES
Monday - Saturday
12 noon - 11.30pm
Sunday
12 noon - 10.30pm

LOCATION AND TRANSPORT
Nearest tube stations:
Leicester Square (Cranbourne Street exit) - 3 minutes walk
Covent Garden - 5 minutes walk


Apple Store

ADRESSE
Covent Garden
No. 1-7 The Piazza
London, WC2E 8HA

eller

ADRESSE
235 Regent Street
London, W1B 2EL


Jack Wills
Verdens kuleste og beste kleskjede Jack Wills som også har butikk i Covent Garden. Her kan du jo også kjøpe med noen gode gaver til kjærsten. De har herre og dame kolleksjon. Gode dufter, en hjemmekolleksjon med puter og dill samt masse deilig vesker og bagger.

ADRESSE
Jack Wills
136 Long Acre
London

Whittard of Chelsea
Og når vi først er inne på kjærsten (eller kanskje mor), så har de deilige teer på Wittard som også har butikk i Covent Garden. Kan særlig anbefale Assam (som English Breakfast bare MYE bedre) og juleteen deres!

ADRESSE
38 Covent Garden Market
London


Ronnie Scott
Ikke i Covent Garden, ligger i Soho.
Her fikk jeg min beste musikkopplevelse på tidlig nittitall, og den står og troner fortsatt.
Den eldste og beste jazzklubben!
Ring og bestill!

ADRESSE
47 Frith Street
Soho
London?W1D 4HT

RESERVERING
T: +44 (0)20 7439 0747


Kommentarer