De beste skiappene - iphone apps

Som ski & Apple fangirl har jeg testet ut noen apper som er bra for folk på ski!
Her er mine favoritt apps!


1. plass Runkeeper
Jeg bare elsker denne appen!
Den er nok best til langrennsfolk. Du tracker hvor du går, hvordan du går, legger opp skjema, hører på musikk og får stadig hjelp av en bestemt ung dame på øret.




2. Plass Ski prepper
Denne appen sjekker været der du er og kommer med smøreforslag. Kjekt, men det virkelig kjekke er alle innføringsfilmene i skismøring. Veeldig bra!!









3. Plass Skiinfo
En app for alpinfolk. Hvor er det hvor mye snø/pudder og hvor mange bakker er åpne.
Du får dagens vær, litt info om snøkvaliteten og lenker til bilder av bakker og webcams. Noe av det beste er at alle kan legge inn kommentarer om bakken eller føret, som jo andre setter pris på. :) du får iallefall opp masse annlegg i Europa. USA og Canada er jeg ikke sikker på.
Den koster 11,- og har bra med stjerner i appstore!














4. Plass Navionics Ski Europe
Denne appen er for alpinister som ønsker å sjekke ut løypenett i alpinanlegg rundt i Europa. Man kan også recorde sin dag i bakken, men det har jeg ikke fått testet ennå!
Den vet hvor man er i longitude og latitude om man har gått seg bort, og man kan søke etter nærmeste bakke, sportsbutikk osv. Det er også en musikkspiller i appen som jeg ikke helt skjønner hvorfor er der, iallefall ikke nå med multitasking.
Man kan velge å kjøpe løypekart pr Resort, eller kjøpe alle Resorts tilgjengelig for under 50,-










5. Plass iMarka av Skiforeningen
De vet vær og føre, om det er trygt å gå over vannet og om løypene holder stand i kaldt og varmt! Smart app! Den er gratis!








6. Plass Skisporet
Denne appen er jeg litt sint på, så derfor ligger den her nede ved bunnen. Den har ikke tilknyttet seg så mange steder ennå, og de skylder selv på klubbene. Jeg vet ikke hvem som har skylda, men dette gjør at den raskt faller sammen. Mangler en masse løyper, og er ikke oppdatert på flere steder, så da er den ikke nyttig nok for meg.

Du får altså vite hvor langrennspreppemaskinene er, eller hvor lenge siden de sist preppet en angitt løype.

Også har den ikke søk??? Crazy spør du meg!
Den er ikke verdt så masse penger nå flr flere knytter seg til, men så koster den heller ikke noe :)













7. Plass SnowDays
Denne appen er rett og slett en treningsdagbok i appform. Ikke lekker og fix, bare rett og slett dine egne notater for hvor, hva, når og hvor mye man sto.
Ingen steder i Norge, men appen funker helt fint uten.










Så vil jeg også nevne at Skidata er i gang med app. Dette er altså de som har skikortene i de fleste anlegg world wide. Virker jo stas, men appen funker ikke hos meg. Håper denne kommer på plass, slik at man kan unngå kø og kunne fylle opp skicardet sitt i bilen på vei i bakken!!


 
 


Om du har noen flere apper som jeg ikke har med her, er jeg veldig glad for å få høre om dem!

Kommentarer