God musikk - Spotify - bra spillelister!

Jeg sitter stort sett og tegner på jobben hver dag. Jeg tegner og hører på musikk. Fra 11-14 hører jeg på fine Fearne Cotton på BBC Radio 1, men resten av dagen står Spotify og spiller for meg.
Jeg blir lett utolmodig om jeg hører hele album av 1 artist, og liker derfor spillelister.
Her er mine favoritter:


1. UK Top 40
Denne listen inneholder mye bra låter, det er stort sett pop som kommer eller er på A-lista til P3 om noen måneder. De ligger altså litt foran.

2. We are hunted
Dette er de mest delte låter i sosiale medier som blogger, twitter osv.
Her finner du ikke så mye av listemusikken, men gjerne noe litt mer spesielt og genuint. Sånn musikk man må høre et par ganger før den festes :)

3. MusicMonday
Ei dyktig dame Mona lager denne listen og legger til ny deilig mandagsmusikk hver mandag. Jeg hører på listen hver mandag, og går ofte tilbake. Dette er rolig deilig ikke listemusikk musikk :)

4. Lin drikker te på søndager
Jeg drikker te hver søndag formiddag. English breakfast med sukker og fløte. Magen er full av deilig rundstykker eller engelsk frokost og jeg sitter på saueskinnet mitt og titter ut av vinduet og drømmer meg laaangt bort både tid og sted. Da hører jeg på denne listen og lar tiden fly.

5. Singer songwriter -ish
Denne listen inneholder låter av Bo Kaspers, Jason Mraz, Fink og Kent og mange andre slike singer songwriter typer. Deilig på jobb synes jeg!

6. Chill Feelgood Music
Denne er deilig. Også denne flinke Mona sin playlist! Anbefales!

7. Sexy Sounds
Denne er også Mona sin, men jeg har selv foreslått et par låter som ligger i den :) Anbefaler å følge denne Mona på Twitter, hun kommer stadig ut med nye gooode mixer. Denne listen passer utmerket til jentevorspiel eller kosekvelder med kjærsten.

8. Lazy summer
Denne koser jeg meg med på hytta!
Et glass god tørr hvitvin på terassen, da liker jeg denne type musikk!

9. Vinter
Denne er nydelig! Rolig fin deilig musikk til winding down etter jobb, eller i bilen når det er glatt føre.

Jeg er på jakt etter flere lister, så har du noen du kan anbefale meg, blir jeg glad!!!
Om du ikke har Spotify og lurer på hvordan du kommer igang, så les her >

Kommentarer

Anonym sa…
http://open.spotify.com/user/1115720873/playlist/1tRSkoZYzOlfMkahBy4lcP