Årets første krokus og andre undre i min lille hage!

Disse knollene selges på IKEA for 39,- Ikke stormende billig, men om innholde ligner på tegningen så passer de perfekt i mitt flammebed!

Poppius setter knopper. 

Hurdalsrosa setter også knopper nå. Resten av rosene som stikker opp av snøen ser sorte ut! Omtrent som i fjor, kanskje også litt værre :(

Disse enkle vanlige valmuene som står i kjøkkenhagen putrer avgårde! Allerede! Lite vet de at det er meldt minus 13 grader til helgen :(

Oreganoen er alltid i gang her hos meg. Den lager til og med hull i snøen om våren og gror og koser seg uansett vær og forhold!

Disse snøklokkene var bare 3 stykker når vi flyttet inn. Dame som bodde her før hadde nok hatt hagen brakk endel år, og lite var i live når vi flyttet inn. Orientvalmuer (de orange som sprer og sprer seg), 1 Pion og 3 snøklokker. Nå er de blir maaaange flere. Når de er avblomstret skal jeg dele klumpen i to og håpe på fortsatt økning i tallet!

Elsk hat forhold til disse orientvalmuene. Akkurat denne klyngen er noen røde som ikke er like invasive som de orange i samme bedd. 

Jeg får nesten lyst til å begynne å male når jeg ser disse!

Også sist men ikke minst! Dagens dronning!!
Snøklokkene kom 14 dager bak i forhold til i fjor og Krokusen kom 2 dager etter i fjor!
Det er altså ikke så gale! :)
Se denne posten fra i fjor 2010 >
.

Kommentarer