Det spirer i drivbenken!!!




Jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke hoppe rundt i glede!! Jeg tittet inn i plastposen og ble sååå glad da jeg så at benken allerede produserer! Salat er noe av det herdigere man kan så av grønnsaker, så da tenkte jeg det som et første prosjekt. Tenkte å få spiring i slutten av april eller noe :)

Generelt er det 1-2 grader varmere i benken enn utenfor. Når det er varmt er det som regel mye varmere inne i benken og når det er kaldt og frost så blir det nesten like kaldt inni som utenfor. Sånn rent generelt. Unntak har forekommet!

Nå er det 4 pluss ute og 7 inni.

Siden grunnmuren er av tegl så blir alt litt forsinket. Om morgenen henger kulda litt lenger inni benken enn utenfor og når sola går henger varmen igjen da den jo avgies fra steinene utover kvelden.

Er det ikke morro???

Kommentarer

Linda sa…
Å så moro:) Ha rlenge hatt lyst på drivbenk, men har hatt så mange andre jern i ilden, men neste år...:):) Så lærer jeg litt av deg i år:)
krepsemor sa…
Gratulere med spirene! Så artig da! Drivbenk er smart, ja =)