Godt utvalg av hageplanter i Oslo sentrum sentrum!

For noen år siden fikk jeg et godt tips av Gunda om at joda, selv i Oslo sentrum selges hageplanter, grønnsaksplanter og annet hagefint! Nemlig på Stortorget.
Jeg gjorde alikevel stooore øyne når jeg i dag travet forbi Stortorget ved Domkirken og så det stoore området okkupert av Stortorget blomster. Langt bedre utvalg av diverse enn min Plantasjen iallefall!

De selger løk i potter, som tulipaner, liljekonvaller, påskeliljer, narcisser og alle de andre vanlige. De har masse Juleroser til god pris, Oliventrær, stemor og fioler i alle farger, Bellis i 2 farger og masse annet fint jeg ikke husker i farta. De har lass av veldig rimelig avskårent til rundt 30 kroner for både roser, tuilpaner og svibler. Også hadde de en masse annet avskårent både ute og inne. 
De hadde frø (det vanlige utvalget) og setteløk i alle farger og størrelser. Et eget orkiderom med orkideer til 100,- 
puh... Lettere forfjamset handlet jeg litt og ruslet videre. 
Må vel legge til at gutta i kassa ikke var særlig hjelpsomme eller snakkesalige. Vet ikke om de kunne så mye norsk utover "165 kroner", men som på IKEA kan man ikke få alt heller. 

Innkjøpt: Nydelige svibler, Sette Sjarlottløk, miniorkide og 1 Dahlia Arabian Night som Monty Don anbefalte så veldig på Gardeners World BBC på fredag. Nette sum av 165,-

Løk i mange størrelser og varianter


Se så masse fint! Vet ikke helt om Olivene synes det var så stas å stå ute i null grader. 

Juleroser til 125,-



Litt eksotisk også!

Kommentarer

Fy søren så flott. Priser som jeg bare kan drømme om og for et utvalg - sukk -
Snuffeldyret sa…
Her vsr det mye snacks!
Bille sa…
Så flott innlegg Lin! Jeg la merke til julerosene for litt siden og hadde bestemt meg for å dra ned til Stortorget etter jobb i dag, men har bare gått forbi der på kvelden etter stengetid. Når jeg ser bildene dine gleder jeg meg masse!
Stein sa…
Ja, de har mye fint! I høst kjøpte jeg en mengde kjempeflotte, norskdyrkede rosebusker til 70% avslag på stortorget- Mye flottere enn dem jeg har sett i de fleste hagesentrene rundt Oslo, så jeg var kjempefornøyd! :-D Kanskje på tide å stikke innom der igjen..
Alt godt sa…
125,- for digre juleroser, det er nesten gratis!
Du verden! Hvilken dag og tid på døgnet så du dette blomsterhavet?
Lin sa…
:)
Jeg var der onsdag eller torsdag forrige uke i fem tiden ish!
Altså på eftan.